8/20/2014

Ezeket szerettük nyáron

Mint a legtöbb nő, így én is szeretek öltözködni. Szeretem a szép, de kényelmes ruhákat. A divatot félig-meddig követem, inkább a saját stílusomat igyekszem kialakítani.
Gyerekkoromban évekig terveztem ruhákat, rajzoltam, divattervező szerettem volna lenni, méghozzá Párizsban. Túl nagyot álmodtam...Végül a rokonságban sikerült ezt valakinek elérnie, igaz itthon. Megszállottan és lélegzetvisszafojtva néztem a tévében a divatbemutatókat és mindig Audrey Hepburn-re szerettem volna hasonlítani.
A téma még mindig nagyon közel áll hozzám, mint ahogyan a lakberendezés és a stylistség is. De mindenképpen az alkotás. Nagymamám többször mesélte már, hogy amikor még élt az ő édesanyja- körülbelül 1,5-2 éves lehettem-sokszor odaültetett az ölébe és együtt lapozgattuk a divatmagazinokat, s közben azt mondogatta, hogy ha nagy leszek, én is ilyen szép ruhákban fogok járni.


Ami a ruhákat illeti, mindig más tetszett. Volt több korszakom is, mint minden nőnek. Kisgyerekként nagyon szépen, igazán szép ruhákba öltöztetett az édesanyám, amelyek nagy részét ő varrta és saját maga hímzett rá. De az egyik nagymamám is sok ruhát készített, sőt rengeteg pulóvert kötött nekem és a húgomnak. Tizenévesként nagyon laza, bő, alakot teljesen elrejtő ruhákban jártam, legtöbbször pólóban és farmerban, vagy valamilyen más nadrágban. Féltem és szégyelltem megmutatni magamat, vékony voltam, s azt gondoltam, hogy egyáltalán nem vagyok nőies, inkább sportos alkat. Nem csoda, hiszen rengeteget sportoltam. A hajamat pedig mindig feltűztem. Viszont már akkor is szerettem öltözködni. Ismerősöktől, rokonságtól többször kaptunk olyan ruhákat és kiegészítőket, amikre nekik már nem volt szükségük és természetesen, mint a legtöbb kislány én is felpróbáltam anyukám ruháit és magassarkú cipőit. De a sminkeléssel 18 éves koromig vártam. Lelkileg nagyon korán értem, de testileg későn érő típus voltam. Érettségi után kb. két évvel kezdtem egyre inkább nőnek érezni magam. Teljesen megváltozott a stílusom, ami szöges ellentéte volt a korábbinak. Pedig akkor is keményen sportoltam. Jöttek a miniszoknyák, az alakot kiemelő, passzos nadrágok, a már szinte mindent megmutató kivágott és átlátszó felsők, és jó sok romantikus darab is. Majd következett a fekete korszak és a mindig kibontott hosszú haj. Nálam sokkal később, mint a velem egykorú lányoknál. Ez évekig tartott, s közben a zsákruhák is újra megjelentek, mert el kellett rejtenem nőiességemet. Hogy miért? Magam sem tudom pontosan... Ekkor lelkileg is sötét korszak következett, elfelejtettem a színeket. Voltak próbálkozások, főleg nyaranta, mert akkor szerettem szoknyát és színes ruhákat felvenni. Talán azért, mert olyankor szebbnek láttam magamat és mindent körülöttem. Kicsivel több önbizalmam volt. De ahogy jött az ősz, kezdett komorrá változni a ruhatáram, a télről már nem is beszélve. Nem szerettem egyik évszakot sem éveken át. Nem fogadtam el a változást és nem találtam bennük jót. Amikor elkezdtem a gasztroblogomat és ugye ott nem kerülhettem el a színeket, feltűnt, hogy mennyire szükségem van a rájuk, úgy felfedeztem azt is, hogyan hozhatom ki a legjobbat az őszi és a téli hónapokból, hogyan tarthatom életben azt a lelkesedést, életkedvet, amit nyáron sikerült megszoknom. Így aztán lassan, de biztosan elkezdtem változni, s körülöttem minden változásnak indult. Tavaly tavasszal kezdődött a drasztikus átalakulás minden téren. És hogy visszakanyarodjak az eredeti témához, első lépésként elkezdtem átnézni a ruhatáramat, szinte az összes fekete ruhámtól megszabadultam, de másoktól is. Aztán színesebben öltözködtem. Mivel akkor már egészségügyi okokból az étrendem is átalakult, paleora váltottam, így először sokat fogytam- pedig sosem voltam kövér, mindig vékony vagy normál testalkatú voltam. Aztán az utóbbi 1,5 évben észrevettem, hogy a paleotól tartom a súlyomat, nem hízok, sőt néha még tovább fogytam.Tíz év kihagyás után újra elkezdtem futni és ez mind egyre több önbizalmat adott nekem, még akkor is, ha ezt csak az utóbbi időben vettem észre.
( Nagyon sokat kell még ezt erősítenem magamban! )
Bátrabb lettem öltözködés terén és egy a korábbinál sokkal lazább stílust vettem fel idén nyáron.Több mint 20 év után újra felvettem rövidnadrágot, sőt szinte egész nyáron azt hordtam. Sikerült beszerezni pár jó darabot. Sőt, a hajamat lófarokba fogva járok már az utóbbi hónapokban. Amikor pár hónapja süteményhez rumot vettem az egyik bevásárlóközpontban, el akarták kérni a személyimet. Sokkal fiatalabbnak néztek, mint amennyi vagyok. Akkor tudtam, hogy jó úton járok. Kezdem megtalálni magamat...


És hogy honnan öltözködöm? Évekig turkálóból szereztem be a ruháim 80%-át. Már gyerekként is jártunk turizni édesanyámmal, és ez később nálam is szokássá vált. Nagyon szép,egyedi és legtöbbször vadiúj darabokat tudok kifogni. Természetesen nem csak ilyen üzletekből vásárolok, szeretek szétnézni márkaboltokban is. Itt gondolok a következőkre: H&M, Bershka, New Yorker, C&A, Promod, Pimkie, Deichmann, Humanic, Bijou Brigitte, Reserved, Terranova, stb. Amióta pedig felfedeztem a  Hádát és a Cream boltokat, a Kánaánban érzem magam, ha betévedek oda. Többször hozzám vágták már, hogy nagyon válogatós vagyok és nem egyszerű velem együtt vásárolni. Már gyerekként is problémát okozott, ha valaki az én megkérdezésem nélkül ruhát vett nekem, mert legtöbbször nem tetszett, nem az én stílusom volt. De szépen leszoktattam mindenkit arról, hogy ruhát vegyen nekem. Ugyanez vonatkozik az ékszerre, cipőre és lassan már majdnem mindenre. Ez nem bizalom kérdése, de úgy gondolom, hogy én tudom a legjobban, hogy nekem mire van szükségem. Bár néha velem is előfordul, hogy azt mondom: Nincs egy rongyom sem! :)




Summer Fashion  2014 

Összeszedtem Nektek egy csokorral azokból a ruhákból, amik a nyáron kedvenceim voltak. Vannak köztük olyanok, amiket nekem is sikerült beszereznem, vagy valami hasonló szerkót összeállítanom.

 A legszebb fehér ruha, amit találtam. Nagyon romantikus, szerintem hétköznapokra is. A csipke egyébként is nagy divat az utóbbi időben. 


 Maradva a csipkénél, ezt a ruhát is nagyon el tudnám képzelni magamon nem csak fehér színben. 


 A türkizes ingruha a kedvencem idén. Ezt a színt hosszú évekig ki nem állhattam, de mára már el sem tudnám képzeni a ruhatáramat pár ilyen színű darab nélkül. Ugyanígy vagyok a zöld színnel is. Évekig nem volt egyetlen zöld színű ruhám sem. Idén ezt is megszerettem.


 Még mindig az egész ruháknál maradva ez a halvány zöld ruha is nagyszerű választás volt a nyári melegben. Lenge, szellős, csinos, nem is kell ennél több.


 A tengerész stílus mindig nagyon tetszett. Kicsit Párizs, kicsit tenger, de mindenképpen nyár. Hasonló szettet én is viseltem a nyáron. Nagyon pályázok egy fehér kalapra, olyan olaszos dizájnra, de sajnos még nem akadtam rá. Ez egy tökéletes városi vagy tengerparti szett. A rövidnadrág a csíkos felsővel, a barna övvel és táskával, a kalap és még a fülbevaló is teljesen az én stílusom.


 Ez a türkizes csipke felső első látásra szerelem. Nincs is több hozzáfűznivalóm! :)


 Randira, városnézésre, csajos shoppingra, fesztiválra...


 Inggel is nagyszerű választás a short. Sokáig nem tudtam elképzelni milyen a kettő együtt, de amikor kipróbáltam... 


 A farmer örök. Ott van mindenki ruhatárában. Bármivel és bármely évszakban jól mutat.


  A korall szín és a zöld nagyszerű páros. Sikerült beszereznem egy kicsit világosabb zöld karkötőt ugyanebben stílusban. A papucs mellett egy a mostanában általam nagyon kedvelt platformos szandált is el tudnék képzelni. A bizsu alap darab nálam is, szerencsére nem okoz allergiát semmilyen ékszer. Szeretem, jobban mint a nemesfémeket.


 Farmer minden évszakban. A csíkos vászon cipő nagyon jó választás ennél a modellnél. A vékony fehér ing nálam is alap darab idén, praktikus, laza, stílusos. Nagyon jó összeállítás. 


 Abszolút kedvenc.Az idei nyár legnagyobb slágere nálam. Boka felett érő nadrág, lehetőleg alakot kiemelő fazonban. Mindenképpen világos színben. És hozzá egy laza, ujjatlan felső, egy színű, vagy kevés mintával,esetleg csipkével vagy gombokkal, félig betűrve a nadrágba, és csakis magas sarkú szandállal. 


 Kék és fehér, tengerészstílus, farmer, fehér lenge felső, lapos papucs. Nyaralásra teljesen jó. 


 Ez az olaszos stílus nekem nagyon bejön. Egyszerű, kényelmes, laza és elegáns. A hosszú csíkok pedig optikailag nyújtanak, szerintem bármilyen alkatú nőnek jól állnak.


 Az ilyen vidéki romantikus stílus mindig is közel állt hozzám. Egész évben tudnám hordani. 


 Ismét egy tökéletes szett színeiben és stílusában is. A barna szín minden árnyalata a kedvencem. Az arany utánzatú bizsuk nem minden ruhához állnak jól, de a barnához nagyon jól mutatnak. Balerinacipőm nekem is van, két fekete, de ritkán hordom őket, mert számomra nem túl kényelmesek, s olyan érzésem van bennük, mintha mezítláb járnék és összementem volna. Ezt a szettet én platformos szandállal hordanám.


 Idén a pizsama nadrág stílus is előtérbe került. Egy fekete- fehér mintásat és egy feketét is beszereztem 1500 Ft-os ( leárazott ) darabáron. Régebben is szerettem ilyet hordani, mert nagyon kényelmes, laza, s bármilyen mintás, vagy egyszínű felsővel is jól hordható. Munkába, nagyobb városi sétákhoz, vásárlásokhoz kiváló. Ha pedig már meguntuk, házi-nadrágként  vagy pizsamaként is funkcionálhat. 


 Ilyen összeállításokat én is szívesem öltök magamra. Ez a korall szín nagy kedvencem lett. Ezt a felsőt egy fehér vagy krémszínű nadrághoz is el tudnám képzelni. Igazából felhasználhatjuk bármihez, csak szoknyával nem mutat jól. Színében igen de fazonjában  már nem.


 A csíkos felső hosszú nadrággal is jól mutat. Ilyen türkiz nadrágom nekem is van, már csak egy csíkos hosszú ing kellene és egy sál. A Balatonon, kicsit szeles és borongós időben vitorlázásra nagyon el tudom képzelni. 


 Bőr és bőrhatás. Ilyen nadrágom még nincs, de nagyon szeretnék hasonlót. Nagyon fekete az egész szett, de a cipő feldobja. Sokan nem kedvelik az ilyen összeállításokat, meg tudom érteni őket, évekig én is így voltam vele. Egymástól ennyire elütő színek! Óóóó! De nekem tetszik. Kicsit már a polgárpukkasztó kategória, és pont ezért jön be annyira. Nyilván az ilyen testhez simuló nadrág nem minden alakon mutat jól. Vékony, sportos alkatú nők előnyben!


 Farmer farmerral. Az utóbbi években hosszú farmer nadrágot szinte nem is hordok. Nyáron felvettem párszor, s beszereztem mellé egy farmeringet is. Többen elismerően nyilatkoztak rólam és arra ösztönöztek, hogy hordjak többet farmert. Talán...


 Extrém bizsuk. Régebben fel nem vettem volna egyet sem, legtöbbször rájuk sem néztem. Annyit változtam, hogy mára már ezek a kedvenceim. Szeretem az egyedi, kicsit meghökkentő, "hol vetted?" és "én is ilyet akarok"- darabokat. Az idei nyaralásra több bizsut vittem, mint ruhát :)


 Szeretem a virágmintát. Nem megy ki a divatból. Sőt már előre szólok, hogy ősszel is maradni fog. Egy ilyen ruciban igazán jól tudom érezni magam egy fülledt nyári estén, egy esküvőn, vagy más rendezvényen. A szandál pedig nagyon hasonlít a sajátomhoz.


 Nyári ruha farmerkabáttal. A barna,a  fehér és a farmer együtt klassz kompozíció. 


 A tökéletes nyári piacos stílus bárhol, de most nekem Provence vagy a tihanyi piac jutott eszembe. Nagyon el van találva!


 Ez a  fajta csíkos ruha csak igazán vékony nőkön mutat jól. Én még pár évig bevállalnám, mivel szerencsés alkat vagyok és persze teszek is azért, hogy ez így maradjon. 


 Az üzlet az üzlet. Hivatalos ügyek elintézése sem mehet csak úgy snassz... Azt is csak stílusosan. A kockás még mindig divat, de magamat is beleértve kevesen használjuk ki. Merjünk próbálkozni!





Remélem, hogy jól szórakoztatok! Hamarosan őszi válogatással és a legújabb trendekkel is jövök majd! 



A posztban és az oldalon megjelenő fotók a Pinterest oldaláról származnak. 







































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése