11/01/2016

Vásárra vitt lelkek

Van, amiről nehéz beszélni…Van, amikor nincs megfelelő szó arra, amit érzünk. Hiába is próbáljuk leplezni, vagy álarccal takargatni azt, ami nyomja a lelkünket, mert egy-egy gondolat, tétova szó, vagy egy tekintet hamar elárulja azt, hogy amit kifelé mutatunk, az nem teljesen az, amit odabent lelkünk mélyén érzünk.

Augusztusban véget ért életem egyik szakasza. A változás mindig komoly előzményekkel, sérülésekkel, akadályokkal és kezdeti félelemmel jár. Sok-sok hónap után végül mindketten új, de külön élet mellett döntöttünk. Nem volt könnyű meghozni a döntést, különösen részemről. Ő akart menni, már korábban, végül mentem én. De ez a lényegen mit sem változtat.




Mindannyian vásárra visszük a lelkünket akkor, amikor elköteleződünk valaki mellett bármilyen módon. Ilyenkor úgy döntünk, hogy másra bízzuk a lelkünk kincseit, lemondunk a megszokott, korábbi életünkről és belevágunk az ismeretlenbe. Senki sem tudja előre megmondani, hogy hová vezet ez az út. Többször hozunk olyan döntéseket életünk során, amelyeket később megbánunk, vagy éppen ellenkezőleg, egyáltalán nem bánjuk meg, mert nélküle most kevesebbek lennénk.  Úgy gondolom, hogy kilenc év házasság elég jó tanítómester… De a kilenc év ellenére is van még mit tanulnom, tapasztalnom. A neheze még hátra van… Meg kell tanulni ÉLNI!




Valaki ma azt mondta nekem, hogy egyre többen érdeklődnek a hogylétem felől. Leginkább mindenkit az érdekel, hogy boldog vagyok-e. Egyetlen szóval képtelen vagyok megnevezni azt az állapotot, mely a részemmé vált. Így azt szoktam mondani, ha megkérdezik: hullámzok, lelki sebekkel teli, keresem önmagam és a boldogságomat, s néha úgy érzem, hogy sehová sem tartozom. Mert van ez az állapot. Kell ez is. Kell ez az átmenet. Meg kell gyászolni azt, ami elmúlt. Időt kell adni rá önmagunknak.



Valakinek vagy valaminek az elvesztése mindig fájdalommal jár. A régi önmagunk elvesztése sem kivétel alóla.  A lelkünkön ért sebek mind tanítások, melyek mindig emlékeztetnek minket arra, hogy mennyi mindent átéltünk már, mennyi érzést adtunk és kaptunk, hogy mennyivel többek és bölcsebbek vagyunk. Ha vannak barátaid, mindezek feldolgozása valamivel könnyebbé válik, ám a legnagyobb munkát mi saját magunk kell elvégezzük önmagunkban. A folyamat részeként meg kell vizsgálni saját magunkat: Hol tartok? Hogyan jutottam ide? Mi a szerepem az életemben? Mit is akarok? Mire vágyok? Mik a céljaim? Mik az álmaim? Hogyan vagyok képes segíteni magamon? Kire számíthatok? Nos, mindezen kérdéseken átrágtam magam és tudom, hogy még sokszor fogom. Az elengedés nem az erősségem, mint sokaknak, idő kell a dolgok leülepedéséhez. A mögöttem álló évek sok mindent megmutattak számomra a nagybetűs ÉLET-ből. És egyes pillanatok örökre a szívembe égtek. Én is vásárra vittem a lelkemet többször, de van, amit nem bánok a mai napig sem… Talán ezek a legszebb érzések, melyek olyan ritkán adatnak meg egy olyan érzékeny nőnek, mint én. Ezek az érzések hiányoznak…




Önmagamnak köszönhetem a barátaimat, társaimat, akik segítségére számíthatok, akikkel együtt haladunk az élet rögös útjain, akik felnyitják a szememet, ha tévutakon járok, s akiknek ugyanúgy szükségük van rám, mint nekem rájuk. A hullámvölgyekben támaszom még a családom, ahol mindenkinek van valami egyszerű, de elgondolkodtató tanácsa. És itt vagyok: ÉN. Csupa nagybetűvel. Mivel mindent én magam élek át, én magam érzek, én magam teremtek, így nekem kell megoldanom saját magamat. Mert meg kell oldania ez embernek saját magát időnként. Minden állomáson meg kell állni és mérlegelni hogyan tovább. Vár rám még több akadály, tudom, de leckeként tekintek rájuk már most. Minden nap hálával kelek és azzal fekszem le. Örülök annak, amim van, de leginkább azoknak az érzéseknek, és tudásnak, amelyeket eddig tapasztaltam és azoknak, melyeket az élet tartogat még számomra. Ez a minimum, amit tehetek, ha önmagamra és az életemre szeretettel, elfogadással és kitartással szeretnék gondolni. Nem adom fel! A remény tovább él bennem…






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése